понеделник, 16 май 2022 г.

Информационно-рекламна партийна конкуренция

Партиите рекламират дейността си като надпревара за постигане на по-ефикасно управление на съвременното общество. Претендират, че хармонизират противоречивите интереси на гражданите. Декларират, че така допринасяли за благоденствие на овластяващите ги избиратели. Постигали благородните си цели в постоянна борба с корупцията. Монополизират политическото изразяване на народните интереси. Но и не поставят под съмнение информационно-идеологическия монопол на съвременната олигархия. Приспособяват се към него и практически го защитават. Оправдават се, че водят идейна междупартийна борба, но по-опасен противник за тях са критикуващите ги безпартийни избиратели.

Партийно-политическият плурализъм се свежда до тактически различия между отделни групи от самоназоваващата се „политически елит“ партийна върхушка. Обещавайки близко благоденствие или нулева корупция, такива групи у нас боравят понякога и с непреднамерени неистини, заблуждения. Следват ги много обикновени партийци. Методите на търсене на истината им липсват. Доказаната истина в социално-политическата област е трудно постижима.

Партийните идеи в различна степен се доближават до истината. А борбата за власт може да отдалечава партийните платформи от истината. Опитите да се защитават „неопровержими истини“ може да водят до политическа самоизолация. Но и многопартийността не гарантира идеен плурализъм.

Разбира се, и максималното доближаване на дадена партийна програма до социалната истина не е гаранция за успешното ѝ приложение. Успешното реализиране на добра национална програма изисква и нейно добро идейно усвояване от осъществяващите общественото управление на различните му равнища. Защото и при богат организационен опит на кадрите на управляваща партия възприемането и признаването в предизборна кампания на програмните ѝ идеи за правилни не е лесно. А в процеса на осъществяването си програмата ще продължава да среща труднопреодолими социално-политически противодействия. Информационната конкуренция допринася както за повече гласност, така и за повече съмнения в истинността на информацията.


Н. Димов

Няма коментари:

Публикуване на коментар